کنترل پنل میزبانی وب  Plesk

کنترل پنل میزبانی وب  Plesk

توسط : تیم محتوا
1,207

Parallels Plesk Panel یا به اختصار Plesk به عنوان یکی از چند منظوره ترین کنترل پنل های جهان شناخته می شود. کنترل پنل میزبانی وب  Plesk، قابلیت های بیشتری در مقایسه با ابزارهای معمولی مدیریت منابع سروری دارد. این ابزار، برای پیکربندی راه حل های میزبانی مشترک سرورهای مجازی و اختصاصی خوب است. 

ناوبری Plesk و قابلیت ها

کنترل پنل Plesk دارای یک رابط اتوماسیون میزبانی وب با قابلیت پیمایش آسان است. پیمایش در بخش های متعدد آن تا حد امکان تسهیل شده است، به طوری که می توانید به سرعت عملکرد مورد نیاز خود را در هر لحظه پیدا کنید. 

این کنترل پنل تمام قابلیت‌های رایج مورد استفاده را به خاطر می‌سپارد و هر زمان که به رابط آن دسترسی داشته باشید، آن‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد. تا آنجا که به فرآیند مدیریت مربوط می شود، کنترل پنل میزبانی وب  Plesk، ویژگی های زیادی را برای مدیریت کارآمد منابع میزبانی موجود ارائه می دهد. 

برخی از قابل‌توجه‌ترین گزینه‌های مدیریتی عبارتند از مکانیزم به‌روزرسانی خودکار و به‌روزرسانی خودکار مؤلفه، مدیر مهاجرت، و همچنین نصب مبتنی بر وب برای استقرار سریع. با این ویژگی های مدیریتی، کاربران پلسک قادر خواهند بود تمام به روز رسانی های لازم را به طور خودکار مدیریت کنند.

جدا از جنبه کاربردی پلسک، شما این فرصت را خواهید داشت که با انتخاب از بین انواع پوسته های اضافی، یا با ایجاد پوسته های کاملاً مارک دار خود از طریق یک رابط مبتنی بر وب، چیدمان محیط کاری خود را سفارشی کنید.

کنترل پنل میزبانی وب  Plesk

افزونه های پلسک

علاوه بر گزینه های اصلی اتوماسیون میزبانی وب، کنترل پنل میزبانی وب  Plesk نیز چند سرویس الحاقی را ارائه می دهد که قابلیت های آن را بیشتر گسترش می دهد. بسته‌ های نرم‌افزاری الحاقی عبارتند از:

: Parallels Plesk Sitebuildeیک ابزار کاملاً ویژه ایجاد و مدیریت وب‌سایت

 Parallels Plesk Billing: یک ابزار حرفه‌ای صورت‌حساب

 Parallels Plesk Expand: یک پلت فرم پیشرفته پشتیبانی از سرورهای چندگانه

لازم به ذکر است تمامی بسته های الحاقی کاملاً با توزیع اصلی Plesk Panel سازگار هستند.

Plesk برای ارائه دهندگان هاست اشتراکی

کنترل پنل میزبانی وب  Plesk، به گونه ای پیکربندی شده است که به شما کمک کند بسته های میزبانی وب خود را تنظیم کنید و آنها را به مشتری نهایی ارائه دهید. تمام وظایف مدیریتی را برای شما خودکار می کند و به شما زمان می دهد تا روی سایر جنبه های مهم تجارت خود تمرکز کنید. 

سمت مشتری نهایی، کنترل پنل به همان اندازه که برای شما به عنوان یک ارائه دهنده خدمات میزبانی کاربر پسند است، برای مشتریان شما نیز مناسب است.

پلسک برای مشاغل

کنترل پنل پلسک نیز به عنوان راه حل اتوماسیون میزبانی وب مشتری نهایی در دسترس است. این به گونه ای طراحی شده است که به افراد و مشاغل کوچک و متوسط اجازه می دهد سرورهای خود را بدون نیاز به استفاده از خدمات گران قیمت مدیریتی مدیریت کنند. 

با کنترل پنل میزبانی وب  Plesk و با برخورداری از سطوح شگفت‌انگیز ثبات و امنیت، به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا تمامی سرویس‌های لازم برای اجرای آنلاین وب‌سایت‌های خود از جمله DNS، ایمیل، پایگاه‌های داده، FTP، SSL را پیکربندی و مدیریت کنند.

خدمات میزبانی خود را با Plesk توسعه و گسترش دهید.

Plesk Panel اغلب به عنوان یک گزینه کنترل پنل ساده اما موثر برای سرورهای لینوکس و ویندوز در نظر گرفته می شود. برای تنظیمات هاست اشتراکی، مجازی و اختصاصی، این کنترل پنل به دلیل رابط کاربری قابل اعتماد خود یک راه حل عالی است. شما می توانید انواع وظایف مدیریت سرور را با پنل پلسک خودکار کنید که به شما کمک می کند پول و منابع کمتری خرج کنید.

پیشنهاد مطالعه:خرید بهترین سهام هوش مصنوعی 2023

ویژگی های کنترل پنل پلسک

کنترل پنل میزبانی وب  Plesk برای ارائه دهندگان هاست مبتنی بر لینوکس و ویندوز سرور ایجاد شده است تا مدیریت سرور خود را برای ارائه خدمات میزبانی وب خودکار و ساده کند. بیش از 32 زبان را می توان به عنوان یک برنامه افزودنی به Plesk اضافه کرد. 

با Plesk ویژگی‌های زیادی وجود دارد که به کنترل سرور و میزبانی وب کمک می‌کند، ما ویژگی‌های کلیدی را که بیشتر از همه به چشم می‌آیند را بررسی می‌کنیم.

حساب های کاربری، نقش ها و اشتراک ها

برای هر کاربر یا گروه کاربری حساب های کاربری با جزئیات ورود، نقش های کاربر و اشتراک ایجاد کنید. آیکون ها و عملکرد را می توان توسط کاربران فردی فعال و غیرفعال کرد. دسترسی را می توان در سطوح مختلف برای کاربران مختلف در یک سطح اشتراک فراهم کرد.

 علاوه بر این، می‌توانید با کنترل پنل میزبانی وب  Plesk با ایجاد اشتراکی که متشکل از گروه خاصی از منابع و خدمات متصل به طرح خدمات است، دسترسی کاربران را بر اساس نقش‌های کاربری‌شان فراهم کنید.

پشتیبانی و حفاظت از خدمات ایمیل

به ترتیب در Plesk برای لینوکس و Courier IMAP در Plesk برای سرور ویندوز، سرور پست فیکس و MailEnable از پیش نصب شده اند. به منظور احراز هویت فرستنده پیام های ایمیل، Plesk از DKIM، SPF، SRS و DMARC پشتیبانی می کند. 

این ویژگی ها به طور پیش فرض در نصب جدید Plesk فعال هستند. پلسک همچنین ایمیل وب را به عنوان یک مؤلفه داخلی ارائه می دهد که به کاربران امکان می دهد از طریق مرورگر وب به حساب های ایمیل خود دسترسی داشته باشند.

کنترل پنل میزبانی وب  Plesk برای لینوکس با وب‌میل Roundcube ارائه می‌شود، در حالی که Plesk برای سرور ویندوز شامل وب‌میل Atmail است.

ابزارهای خود تعمیر و مدیریت پایگاه داده

آیا نیاز به تعمیر دارید؟ ابزار Self-Repair توابعی هستند که به کاربران اجازه می‌دهند مسائل فنی را به تنهایی و بدون نیاز به پشتیبانی مدیریت کنند. آنها در پلسک گنجانده شده اند. مانیتورینگ پیشرفته و نمودار گرافانا به شما امکان می دهد عملکرد سرور خود را پیگیری کنید. 

با مدیریت پایگاه داده شما همچنین می توانید پایگاه داده های پشتیبانی شده را اسکن، تعمیر، گزارش و تعمیر نمایید.

کنترل پنل میزبانی وب  Plesk

آیکون افزونه های plesk

100+ افزونه

با کنترل پنل میزبانی وب  Plesk  بیش از 100 برنامه افزودنی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، چند نمونه خوب افزونه هایی مانند Let's Encrypt SSL، Imunify360، KernelCare، LiteSpeed، Acronis Backup، Backup to Cloud Pro، WP Toolkit، به روز رسانی هوشمند WordPress، SEO Toolkit، Git هستند. این افزونه‌ها می‌توانند میزبانی وب را پیچیده‌تر کنند و کارهای وقت‌گیر را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

آیکون dnssec

Domain Name System Security Extensions همان چیزی است که "DNSSEC" به شکل مخفف آن مخفف آن است. گروه وظیفه مهندسی اینترنت (IETF) این گروه از پسوندهای پروتکل DNS را با هدف امضای داده‌های DNS به منظور ایمن‌تر کردن فرآیند حل و فصل نام‌های دامنه توسعه داد.

رمزگذاری نماد

Let's Encrypt به امنیت وب سایت ها کمک می کند. این گواهینامه های رایگان SSL/TLS را برای امنیت وب سایت ارائه می دهد. کنترل پنل میزبانی وب  Plesk به شما امکان می دهد یک گواهینامه Let's Encrypt SSL را تنها با چند کلیک دریافت کنید. 

می‌توانید دامنه‌ها، زیر دامنه‌ها، نام‌های مستعار دامنه و ایمیل‌های وب را به‌طور مستقیم ایمن کنید. علاوه بر این، گواهی‌های نصب‌شده را می‌توان به‌طور خودکار بدون هیچ گونه راه‌اندازی یا استفاده از خط فرمان تمدید کرد. علاوه بر این، به‌روزرسانی‌های ایمیلی در مورد وضعیت گواهی دریافت خواهید کرد.

cPanel در مقابل Plesk 

هر دو cPanel و Plesk گزینه های میزبانی وب هستند که می توانند انتخاب یکی از دیگری را دشوار کنند. هر کدام یک کنترل پنل کاربرپسند، مملو از ویژگی های مفید ارائه می دهند. اما کدام یک برای کاربران با نیازهای ساده میزبانی وب بهترین است؟ 

پیشنهاد مطالعه:7 بهترین فروشگاه آنلاین مد در سنگاپور

کنترل پنل های میزبانی وب

کنترل پنل های میزبانی وب منابع عملی متعددی را برای کمک به کاربران در مدیریت میزبانی وب سایت خود ارائه می دهند. می توانید با کنترل پنل میزبانی وب  Plesk و cPanel وب سایت ها، نام های دامنه و اشتراک ها را مدیریت کنید.

همچنین برای انتقال فایل ها از طریق FTP پروتکل انتقال فایل اقدام نموده و پایگاه های داده را کنترل نمایید. همچنین برای نصب افزونه ها (مثلاً وردپرس)، مدیریت ایمیل ها، مدیریت پایگاه داده مانند  MySQLو مدیریت پشتیبان گیری اقدام نمایید.

سی پنل در مقابل پلسک

کنترل پنل های میزبانی وب cPanel و Plesk به کاربران این امکان را می دهد که همه این وظایف را انجام دهند. شهرت cPanel برای کیفیت و قابلیت اطمینان قوی است. نصب آن سریع و درک آن آسان است. cPanel در مقایسه با کنترل پنل میزبانی وب  Plesk، معمولاً برای کاربرانی که ویندوز یا سیستم عامل دیگری را ترجیح می دهند توصیه می شود. 

اگر چندین وب سایت را اداره می کنید، توصیه می شود از حساب های cPanel جداگانه استفاده کنید. افزونه WHM مدیر میزبانی وب، مدیریت چندین حساب کاربری خود را آسان می کند.

کنترل پنل میزبانی وب  Plesk

پلسک

Plesk یکی دیگر از گزینه های محبوب برای کاربران با نیازهای ساده میزبانی وب است. Plesk به همان اندازه قابل اعتماد، به همان اندازه کاربر پسند است و همه عملکردهای مشابه سی پنل را ارائه می دهد، اما با برخی از تفاوت های مهم که با سی پنل در دسترس نیست.

کنترل پنل میزبانی وب  Plesk برای مدیریت چندین وب سایت بدون نیاز به افزونه اضافی ساخته شده است. برای اجرا بر روی لینوکس و سیستم عامل ویندوز ساخته شده است. و این کنترل پنل کاملاً قابل تنظیم است، بنابراین می توانید ویژگی ها را هر طور که می خواهید گروه بندی کنید و کارایی و کنترل خود را افزایش دهید.

مقایسه پنل کنترل

اگر آشنایی چندانی با کنترل پنل های میزبانی وب ندارید، احتمالا پلسک گزینه مناسبی برای شماست. اگرچه کنترل پنل سی پنل به اندازه پلسک مدرن و تمیز است، پلسک رابط کاربری ساده تری ارائه می دهد که تازه کارها از آن استقبال خواهند کرد.

از آنجا که Plesk ویژگی های مشابه را با هم گروه بندی می کند و به شما این امکان را می دهد که گروه بندی های سفارشی خود را ایجاد کنید، نیازی به صرف زمان یا انرژی زیادی برای جستجوی گزینه های خاص نخواهید داشت.

 

امکانات و ابزار

همانطور که قبلا ذکر شد، هر دو cPanel و کنترل پنل میزبانی وب  Plesk  همه ویژگی ها و ابزارهای اولیه یکسانی را در اختیار کاربران قرار می دهند که شامل پیکربندی DNS، ایمیل، FTP  و مدیریت پایگاه داده می شود. 

کاربران می توانند برنامه ها را به cPanel اضافه کنند اما Plesk به طور مستقیم برنامه ها و برنامه های افزودنی بیشتری را ارائه می دهد.

پیشنهاد مطالعه:ابزارهای توسعه دهنده هوشمند JetBrains

امنیت

هم cPanel و هم Plesk بر امنیت تاکید دارند. سی پنل شامل نصب گواهینامه SSL، دایرکتوری های محافظت شده با رمز عبور و حفاظت brute force است. پلسک نصب SSL، جلوگیری از نفوذ fail2ban، فیلترهای هرزنامه ایمیل و ادغام دایرکتوری فعال را ارائه می دهد. 

سایر ویژگی های امنیتی کنترل پنل میزبانی وب  Plesk  عبارتند از حساب های کاربری فردی، فایروال سفارش و ImunifyAV، یک آنتی ویروس و ابزار نظارت هوشمند می شود.

پشتیبان گیری

از طریق کنترل پنل Plesk، می توانید پشتیبان گیری روزانه / هفتگی / سالانه خود را برنامه ریزی کنید. پلسک همچنین به شما امکان می دهد از پیکربندی دامنه، داده ها و ایمیل پشتیبان تهیه کنید و یک گزینه بازیابی ساده را ارائه می دهد.

cPanel به شما این امکان را می‌دهد که پشتیبان‌گیری‌ها را خودتان مدیریت کنید، اما رابطی برای بازیابی فایل‌های پشتیبان سیستم ندارد.

وردپرس

اگر مانند بسیاری از مشاغل کوچک دیگر برای وب سایت خود به وردپرس متکی هستید، کنترل پنل میزبانی وب  Plesk یک ویژگی عالی ارائه می دهد که با cPanel نمی توانید آن را پیدا کنید که شامل جعبه ابزار وردپرس پلسک می شود.

این افزونه به کاربران وردپرس اجازه می دهد تا با یک کلیک مدیریت امنیتی خود را به پلسک بسپارند. پلسک از مدیریت به‌روزرسانی‌های افزونه، رفع اشکال‌ها و وصله‌های امنیتی برای شما مراقبت می‌کند. البته می توانید از وردپرس با سی پنل استفاده کنید اما مراحل بیشتری در این مورد وجود دارد.

کنترل پنل میزبانی وب  Plesk

تهیه کنترل پنل مناسب 

برای بسیاری، انتخاب یک کنترل پنل به این بستگی دارد که از کدام سیستم عامل استفاده می کنند، سطح تخصص آنها چقدر است و چقدر زمان برای مدیریت وب سایت دارند. همانطور که گفته شد، کنترل پنل میزبانی وب  Plesk یک گزینه محکم برای کاربرانی است که نیازهای ساده میزبانی وب دارند.

زیرا قابل تنظیم است، برای متخصصان و تازه کارها ساخته شده است و شامل ویژگی های فعال سازی با یک کلیک است که به تلاش زیادی نیاز ندارد. برای تهیه این ابزارهای کارآمد، می توانید از خدمات 20پیمنت بهره ببرید.
 

لطفا ایمیل خود را بدرستی وارد نمایید، پاسخ به این ایمیل ارسال خواهد شد